Rozpoczęcie przygotowań odpowiednio wcześnie pozwoli nam zaoszczędzić sobie dużo stresów i niepotrzebnych nerwów. Warto wspomnieć, że najlepsi specjaliści mają często zarezerwowane terminy nawet 2 lata do przodu, a w przypadku prestiżowych obiektów weselnych nawet 2-3 lata.

Wiele również zależy od tego, w jakim miesiącu chcecie wyprawić przyjęcie.
Każda pora roku ma swój niewątpliwy urok, swoje plusy i minusy.  Oczywistym jest, że największą popularnością cieszą się terminy wiosenno-letnie. Wesela zimą zdarzają się, ale są to wesela zaplanowane na tę porę ze szczególnych względów.

Często pary młode decydują się na wesela w piątki, bądź w długie weekendy.
Jest to bardzo dobry pomysł – wesela w piątki są z reguły tańsze niż w soboty, jednak trzeba pamiętać o poinformowaniu gości z odpowiednim wyprzedzeniem. Może się okazać, że nie poinformowani wcześniej goście nie dostaną wolnego na ten dzień bądź zaplanują wyjazd.

Jeżeli jednak zależy Wam na weselu w sobotę w środku samego sezonu, polecam zabrać się za organizację wesela na około 15 miesięcy przed planowanym ślubem.
Wiele poradników w sieci poleca przygotowanie ślubu na rok przed datą wesela, jednak według nas, jest to zdecydowanie za krótko. U nas w firmie, jak i u zaprzyjaźnionych firm czy to zespołów, obiektów weselnych czy innych najlepsze terminy wyprzedają się nieraz z 2 letnim wyprzedzeniem. Kamerzysta i fotograf na wesele w szczególności terminy ma już zajęte na najlepsze miesiące.

Pierwszy miesiąc powinien zostać spędzony przede wszystkim na ustalaniu priorytetów oraz budżetu.
O tym wspomnieliśmy już w poprzednich artykułach. Jest to fundament przygotowań do wesela. To, jaki budżet sobie założycie, będzie decydować o tym, jakie umowy podpiszecie. Może Was bardziej zmotywować do podjęcia próby negocjacji z podwykonawcą, bądź zdecydowanie się na pewne oszczędności, aby spożytkować je później na przygotowanie się do wspólnego życia. Określcie również priorytety, czyli to bez czego nie wyobrażacie sobie wspólnego wesela.

Ustalcie kto u Was jest liderem.
Wesela, tak jak i inne projekty powinny być prowadzone przez jedną osobę, zwykle przez kobietę. Pamiętajcie, abyście to Wy kontaktowali się z podwykonawcami, a nie Wasi rodzice. Często rodzice, mimo najszczerszych chęci, nie potrafią przekazać Waszych oczekiwań podwykonawcom tak, jak Wy to widzicie. Jeżeli wiecie już na czym najbardziej Wam zależy, a bez czego na pewno się obejdziecie, oraz macie wyraźny ustalony i zaakceptowany przez Ciebie jak i twojego partnera plan finansowy, to będzie Wam o wiele łatwiej podejmować dalsze kroki i decyzje w drodze do swojego wesela. Zdecydujcie też czy chcecie mieć ślub cywilny czy kościelny, w plenerze, czy za murami.

Na około 14-12 miesięcy przed ślubem powinniśmy mieć już zarezerwowaną salę, zespół muzyczny – fotograf
i kamerzysta na wesele również powinien być już zarezerwowany.

Są to 3 najważniejsze elementy każdego wesela. Gdy i to będziemy mieć za sobą, to mogę śmiało powiedzieć że 50% stresu ( nie licząc wyboru sukni ) mamy za sobą.

Przygotujcie dobrze zrobionego Excela.
Pomoże Wam zadecydować, która firma dostanie się do kolejnego etapu. Załóżcie sobie też innego maila dedykowanego tylko i wyłącznie na zbieranie ofert ślubnych. Pilnujcie kompletne przejrzystości w tym temacie. Sporządźcie też wstępną listę gości. Z salami weselnymi jest największy kłopot. W przeciągu ostatnich kilkunastu lat wyrosło bardzo dużo obiektów, które wręcz zapierają dech w piersiach. Większość (chociaż niestety nie wszystkie) są już klimatyzowane, z piękną częścią taneczną, jak i jadalnią, z bardzo zorganizowaną bazą noclegową, najlepszymi kucharzami czy pięknie przystrojonym skwerem z prywatnym oczkiem wodnym.

Pamiętajcie o dogodnej dla was lokalizacji, oraz profesjonalnej obsłudze klienta przed, jak i posprzedażowej.
Jeżeli masz już salę, zabierz się za kamerzystę oraz fotografa ślubnego. U nas w branży terminy bardzo często zajęte są już 2 lata do przodu, a terminy wolne w roku to albo te, które wypadają, albo jakimś cudem (zdarza się) się nie sprzedały. Przeanalizujcie portfolio pod kątem waszego stylu, jeżeli odbiega on od Waszego, zaproponujcie swój przedstawiając wzór. Jeżeli firma będzie elastyczna i pro-kliencka, z pewnością się dostosuje.

Zespół muzyczny to przede wszystkim różne gusta.
Próbki możliwości przesyłane klientowi często diametralnie różnią się od tego jak zespół brzmi w rzeczywistości. Jest to s powodowane dzisiejszymi możliwościami ingerencji w pliki muzyczne. Koniecznością tutaj już jest pojechanie na próbę muzyczną grupy, aby zorientować się czy pasuje nam styl grany przez wykonawców.